Zoraki Sohbet

Denizde minik ve anlık dalgalar vardı. Sanki deniz insana şaka yapıyor gibiydi. Bir var bir yok. Bakmak insanı yoruyordu. Şu anda benimle aynı yerde olup aynı manzarayı seyreden kaç kişi buna dikkat ediyor acaba diye düşündüm. Elimdeki şişede bulunan son birkaç yudum bira konuştu “He tabi sen bunu düşünüyorsun ya en akıllı sensin. Tövbe ya…

ARZ EDİP ETMEMEK

Arz etmek terimi, “yüksek bir makama anlatma, bildirme” anlamlarına gelmektedir. Resmi yazışmalarda eşit veya üst makama hitap ederken metnin sonunda kullanılmaktadır. Resmi Yazışma Yönetmeliğinde her ne kadar eşit makamların birbirine arz edeceği yazılıysa da uygulamada mahkemelerin birbirine rica ettiğini görüyoruz. Her açıdan arz etmek hiyerarşik bir düzeni ifade eden bir terimdir. Yargının kurucu unsurlarından olan…

BİRKAÇ ŞEY

⁃ Mutsuz hayatların sona erdirilmeyip sürdürülmesinin kaynağı mantıksızlık, sürpriz gibi olağandışılıkların gerçekleşeceğine dair umut olmalı. Her şeyin 2+2=4 kadar kesin olacağını bildiği bir hayatta konfeksiyon işçisi bir gencin başka neyden umudu olabilir ki? ⁃ Bir fikir için ya da bir şey için bedel ödemek esasen bağlılığın ve inancın sınanmasıdır. Bedel ödedikten sonra hala görüşüne sahip…

BÜYÜMEK

Dünya gizemini kaybetti. Ne uğruna? Gerçeklik mi? Gulyabanilerden korkmuyoruz artık çünkü onların var olmadıklarını biliyoruz. Ama onlar giderken iyi kalpli perileri de yanlarında götürdü. Sonsuz ve soğuk bir kuzey ormanının hemen dibindeki, içinde bir şömine yanan kulübede ateşin etrafında çember kurarak birbirimize anlatacak, dinledikçe korkudan irileşmiş göz bebeklerimizle hemen yanımızdakinin ellerini sıkı sıkıya tutacağımız hiçbir…

PİS SOSYALİSTLER

– Hayırdır Ferit soluk soluğasın. – Koministleri dövmekten geliyoruz abi. Meydanda toplanmışlardı kızlı, erkekli. Sosyalizm, komünizm falan diye bağırıyorlardı. Bizim reis haber verdi de biz de baskına gittik. Ağzını yüzünü düzledik hepsinin bir görseydin hah hah! – Aferin size. Memleketi kurtardınız yani. – Nasıl abi? – Yok bi şey. Dertleri neymiş, ne istiyorlarmış peki? –…

AHH SIRTIMDA ANADOLU!

Acının neden kesildiğini anladım. Çünkü artık tam olarak bu dünyaya ait değilim. Papatyamın yaprakları tek tek kopuyor işte. Seviyor, sevmiyor, ölüyor, ölmüyor. Meğer acılar bu dünyaya aitmiş. Ne güzel. Ölüyor… Kafam karışık. Beni kim, neden öldürmüştü? Hatırlıyorum galiba. Sivas’ta bir oteldeydik. Şiir söyleyip, türkü okumak için gitmiştik. Meğer türkülerimizi onlara vermek için canımızı da vermemiz…

TEOG

Ülkenin mevcut durumunda TEOG un kaldırılmasının saçma olduğunu AKP lilerin bilmediğini mi sanıyorsunuz? Tabi ki biliyorlar. Ne var ki kendi gelecek hayalleri ve korkularını, bu sene TEOG’a hazırlanan gençlerin hayallerinden ve korkularından çok daha önemli gördükleri için bu saçmalığa ortak oluyorlar. Erdoğan’ın geleceği aynı zamanda yandaşlarının da geleceğidir unutmayın. O ikbale kavuşursa onlar da ikbale…

ÜÇ BİLİNMEYENLİ DENKLEM. SESLİ DÜŞÜNMELER.

Hayata, bilinçli hayata bir anlam bulma meselesi çok derin bir mesele. Girift de aynı zamanda. Çabanın kendisi kayda değer ve önemli görünüyor. Dünyaya geldin ınga ınga güzel. Nöronlar çoğaldı. Sinaptik bağlantılar kuruluyor. Algılamaya başladın. Yeme, içme derken büyüdün. İlk gençlik, aşk, seks vs. bunlar da iyi. Olgunlaştın. O hayvani dürtüler hala çekici ama başka şeyler…

30 Ağustos’ta Denize Dökülenler

On binlerce serdengeçti vatan evladı bağımsızlık için can verirken, vermemişler de vermenin peşindeyken Padişah yanlıları kapı kapı gezerlerdi. Ellerinde efendileri İngiltere’nin verdiği erzak torbaları (tanıdık geldi mi?)… Halka bir yandan ruhlarına karşılık aldıkları bu erzak torbalarını dağıtırken bir yandan da İngilizler’in ülkeye barış getireceğini söylerlerdi. Bir ailenin, -ki adı Osmanlıdır- yanında zamanın batıcı liberalleri ile…

HAYAT TRENİ

Emrah bugün gözüme yaşlı göründü nedense. Emrah bizim kapıcı. Buraya taşınalı beri yani tam 11 yıldır bizim apartmanın kapıcılığını yapar. Neden dün değil de bugün durduk yere öyle düşündüm bilemiyorum. Hatta çöpü verirken bir anlığına ona baktığımda irkildim onun yaşlılığından. Hani insan yıllardır görmediği bir arkadaşıyla tesadüfen bir yerde karşılaşır da onu saçları dökülmüş ve…

SORGUDA BEKLEYİŞ

Toplu gözaltı sonrası… Beş gün gözaltında kaldıktan sonra savcılık tarafından tutuklanmaları istemiyle sorgu hakimliğine sevk edilmişler. Kadınlı, erkekli yaklaşık 20 kişiler. Bu toplu gözaltından tutuklamaya sevk edilenlerin sayısı çok daha fazla aslında. Sayı çok olduğu için, büyük bir torbanın içinden alınıp ilgili hakimlere pay edilmiş birer avuçluk çerezler gibi Sulh Ceza Hakimlikleri arasında bölüştürülmüşler. Kapıları…

ADALET YÜRÜYÜŞÜ VE OBSKÜRANTİZM

Obskürantizm. Ülkemizde hala yasaklı olan wikipediaya göre Türkçe karşılığı “Bilmesinlercilik” olan terim. Anlamı: Hakikatin toplumun bazı sınıf ve kesimlerince bilinmesinin kasıtlı olarak önlenmesiymiş. Genellikle muhafazakar eğilimli politikacılar tarafından yapılırmış. Söylenmesi ve akılda tutulması zor bir terim ama anlamı gayet açık. Ülkenin ana muhalefet partisinin 69 yaşındaki lideri, tüm Dünya siyasi tarihinde sadece birkaç örneği olan bir…